Jump to content

Lord Haw Haw

Members
  • Posts

    30
  • Joined

Everything posted by Lord Haw Haw

  1. Hi Susie, Sorry I have not looked at the forum for some time. I converted the balance of the refund to a credit and applied it to a future cruise last month. Fingers crossed that we get back on the water soon.
  2. Just writing to let you know that my credit card company has confirmed that the chargeback for the balance of our September 2020 cruise has been applied. I spoke to the credit card company that I paid the deposit with who confirmed that there has been no refund issued for the portion. The credit card company (VISA) had previously stated that the deposit charge was to old but after some discussion they agreed to lodge a dispute even though the payment was made in September 2018 as I argued that there was always the intention to go ahead with the trip and that the time should start from the sailing date which they agreed to. It would appear that the only way that you can be confident of getting a refund from Crystal is by way of chargeback.
  3. This just received, maybe the staff are away on training to learn how to process refunds at a Six-Star level? Please make sure to let the new President know your thoughts at OfficeofthePresident@crystalcruises.com Good Day Mr. XXXX, We appreciate your email to the office of President, Jack Anderson, in regards to your refund status. We are responding on his behalf. Please accept our sincere apologies for any behavior that was perceived as impolite or uncaring. Considerable efforts are invested in the training of our staff and we always strive to provide a Six-Star luxury service. Please know your feedback has been provided to the appropriate department leaders for their reviewal. We would like reassure you that refunds are being processed. The fact is we are working in a methodical and orderly manner by cancellation date in our system and moving forward. Your booking has a cancellation date of April 1st and your refund will process when those transactions are reached. Regrettably, I do not have a firm date for that to occur. We are working very hard to accommodate any refund and/or offer related to the voyage cancellations. We sincerely apologize for the delayed refund and are treating this process as our highest priority. We thank you for your understanding and we appreciate your patience. Best Regards, Oscar Vicente Special Assistant to the Office of the President 1501 Biscayne Boulevard | Suite 501 | Miami, FL 33132
  4. Thanks for the prompt response MightyQuinn. We cancelled prior to Crystal as we did not think there was any chance of the sailing going ahead so are covered under the standard terms and conditions (US version). I am sure it must be stated in the contract but I can not find any reference to the timeframe for refund, any chance someone can steer me in the right direction?
  5. Would anyone have a copy of Crystals terms and conditions for ocean cruises from around April that they could re-post, I see the previous links are no longer valid. Thanks in advance.
  6. Thanks for your thoughts. I think once this passes we will only book cruises close to the sailing date.
  7. Just lodged a dispute in relation to our refund at 150+ days, wish I had done it sooner.
  8. I think Scenic and Crystal would be a great fit as they seem to have the same business model.
  9. Just received the below response from Crystal in regard to our refund that is now approaching 130 days. Not sure if this is good or bad news but at least it confirms that someone is still there. I am happy to see from the roll call that refunds are being issued and looking at the dates I am hopeful we are in the next batch, thanks for putting it together Susie. We still have a booking for 2022....wouldn't it be nice if we are cruising by then and can look back and laugh about delayed refunds, I really hope so. Good afternoon Mr. XXXXXX Thank you for your email. Our team is currently working diligently to process refund requests, however due to the extreme volume of claims we have had some delays. Your claim is currently in the refund queue for processing. I assure you that we are working on processing your request as expeditiously as possible. I apologize for the delay & thank you for your patience.
  10. Great to hear some of you are starting to receive refunds 😀. We hit 120 days today.... Although it would be great to receive a refund what really bugs me it the lack of communication by Crystal, every other day I receive emails about cooking and the like but very little about what's going on. We still have a deposit on another cruise but have left it as we wanted to show some support for the brand rather than kick them while their down but I am really starting to rethink this even if it means we will lose another $1000 in admin fees but will hold off for awhile longer.
  11. So nice to hear some good news, good on you MightyQuinn for letting us know. I am still waiting on our refund but sometimes things our out of your control, maybe we should take a breath and think about what is going on in the world rather than our next holiday. I will be sure to let you all know once we receive our refund.
  12. That's not the price on the Australian website, is there a surcharge to offset alcohol consumption?
  13. Today marks 75 days since we cancelled our September 2020 cruise on the 1st of April....just checked with our credit card company and there has been no refund posted. Starting to feel a bit silly cancelling on this day, I hope the jokes not on me🤣
  14. Thanks for the quick reply Stickman. I guess it will be an extra long wait for us.
  15. Is it normal process for Crystal to make contact to confirm bank details prior to issuing a refund? We cancelled a September cruise about 45 days ago that had been paid in full on a credit card that we have since closed, when we discussed the refund process with our TA they indicated that we could not have the refund posted to another account and that we would need to follow up the bank on our end and have them to issue a cheque to us. I am hoping some of you may have had this problem in the past and be able to point us in the right direction as it would seem much simpler to have the refund redirected to an active account.
×
×
  • Create New...